Prowadzenie kampanii reklamowych na FB -
cennik

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to treści reklamowe w formie sponsorowanej, wyświetlane na Facebooku sprecyzowanej grupie odbiorców. System reklamowy Facebooka umożliwia reklamowanie produktów i usług w formie komunikatów wyświetlanych na Facebooku, ale nie tylko tam.

Reklamy Facebook Ads, w zależności od tego, jaki cel chcesz osiągnąć, mogą wyświetlać się na platformach takich jak: Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp, czy Audience Network. Jeśli informacje handlowe wyświetlają się użytkownikom na kilku platformach, zwiększamy tym samym szansę na zdobycie ich zainteresowania oraz przejście na sklep internetowy, landing page, czy stronę ofertową, dzięki czemu stale powiększamy konwersję. Reklamy wyświetlają się użytkownikom zarówno na komputerach, jak i telefonach komórkowych.

Zastosowanie Facebook Ads. Czy Adsy w mediach społecznościowych są dla mnie?

W zależności od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć poprzez kampanie reklamowe, możemy wybrać różne jej rodzaje:

Możliwości jest całe spektrum, a kampanie reklamowe na Facebooku są odpowiednie dla każdej branży. Przykładowo:

Dla sklepów internetowych tworzymy kampanie oparte o lejek marketingowy, które zwiększają sprzedaż w sklepie. Dodatkowo przyczynią się do wzrostu rozpoznawalności marki, która jest ważnym elementem osiągania dużej ilości konwersji.

Dla firm prowadzących działalność usługową mamy w ofercie pozyskiwanie leadów, czyli kontaktów do potencjalnych klientów. Tego typu kampanie z powodzeniem można zrealizować w bardzo wielu branżach np. usługi finansowe, fotowoltaika i pompy ciepła, odszkodowania, szkolenia i kursy, agencje zatrudnienia, agencje interaktywne, działalność przemysłowa, firmy deweloperskie, kancelarie nieruchomości, catering dietetyczny, aranżacja wnętrz, szkoły, studia, kluby fitness i sportów walki oraz wiele innych.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, jak pozyskać kontakty do klientów poprzez kampanie reklamowe lub jakie są nieoczywiste pomysły na kampanie remarketingowe na Facebooku wg. naszych specjalistów od FB Ads, koniecznie zajrzyj na naszego bloga.

Korzyści z prowadzenia kampanii reklamowej na Facebooku

Kampanie reklamowe w ekosystemie Facebooka są w dzisiejszych czasach jedną ze skuteczniejszych form reklamowania produktów lub usług firmy. Ze względu na ogromną społeczność, którą tworzy Facebook, reklamy mają możliwość dotrzeć do licznej grupy odbiorców, co więcej — precyzyjnie ustawiona kampania z chwytliwą kreacją może trafić prosto w docelowy target firmy, zwiększając jej przychody w krótkim okresie czasu.

Usługi Facebook Ads zapewniają szybkie i satysfakcjonujące efekty, dają możliwość wystartowania, jak i zakończenia kampanii w dowolnym momencie, gwarantują wgląd do dużej ilości statystyk z reklamy, umożliwiając trafną optymalizację reklam.

Facebook Ads to stosunkowo korzystna finansowo forma reklamy. Trafnie formułując komunikat i kierując go w odpowiednią grupę docelową, możemy spodziewać się pewnego zwrotu z inwestycji. Nie jest to ogólna reklama na wszystkich użytkowników Facebooka, czy wszystkich żyjących na planecie ludzi. Tutaj dokładnie precyzujemy cel kampanii tj. jaki format będzie miała reklama, gdzie zostanie ulokowana i kto ją zobaczy.

Współpracując ze specjalistami w obszarze kampanii FB Ads, możesz mieć pewność, że kreacja reklamowa zostanie skrupulatnie przemyślana, a ustawienie reklamy będzie trafne. W takiej sytuacji reklamy:

  • zwiększają sprzedaż produktów i/lub usług,
  • skłaniają do pozostawienia kontaktu — zdobywają nowe kontakty biznesowe,
  • zwiększą rozpoznawalność marki,
  • gromadzą pewną grupę odbiorców,
  • budują społeczność marki i trwałe relacje z klientami,
  • pobudzają konwersję; zbierają pewne grupy remarketingowe,
  • pozyskują nowych pracowników.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Cena za kampanię reklamową na Facebooku ma dwie składowe: płatność uiszczaną bezpośrednio „do Facebooka”, który za wyświetlanie reklam w swoim ekosystemie pobiera opłaty oraz płatność agencji reklamowej / specjaliście Facebook Ads za przygotowanie kampanii, jej ustawienie oraz bieżącą optymalizację.

Konto reklamowe na Facebooku możesz zasilać samodzielnie, podpinając do niego swoją kartę kredytową lub płacąc PayPal. Tym sposobem należność dla Facebooka będzie automatycznie pobierana z Twojej karty (na co będziesz miał dokładny wgląd). Nie musisz się tutaj martwić o nieplanowane wydatki — ustawiając kampanię, ustalamy tam dokładny limit płatności, który nie zostanie przekroczony. Kwota, która założona zostanie do wydania na reklamy, ustalana jest indywidualnie (ściśle wiąże się z oczekiwanym efektem, wybranym rodzajem kampanii, grupą docelową, czy budżetem, jakim dysponuje klient). Koszty reklamy na FB mogą być dzienne lub całkowite przy określeniu emisji reklam. Minimalny budżet, który przynieść może wymierne korzyści, płatny „do Facebooka” w przypadku założonych celów w postaci leadów lub sprzedaży to 1000 złotych w skali miesiąca. Maksymalny — sky is the limit.

Drugą składową, tak jak to zostało wspomniane wcześniej, jest wynagrodzenie dla specjalisty za jego pracę oraz fachową wiedzę, którą wykorzystuje, by zmaksymalizować efekty kampanii. Specjalista Facebook Ads w BeasyAds bierze odpowiedzialność za:

  • tworzenie planu kampanii,
  • stałą konfigurację i optymalizację kampanii,
  • bieżący kontakt z klientem,
  • opracowywanie kreacji reklamowych,
  • obsługę budżetu reklamowego zgodnie z ustaleniami,
  • konfigurację analityki,
  • raportowanie postępów / KPI.

Dokładny koszt kampanii prowadzonej przez specjalistów BeasyAds ustalany jest indywidualnie po zapoznaniu się z projektem klienta. Wstępny cennik zaś przedstawiony został poniżej.

Cennik

Potrzebujesz specjalisty Facebook Ads i Instagram Ads, który pomoże Ci w płatnej promocji w Twojej firmie? Zajmiemy się wszystkim, a Ty będziesz spać spokojnie. 

FB Ads
Pro

od 1000zł

miesięcznie

Oferujemy bieżącą obsługę wszystkich niezbędnych dla Twojego biznesu kampanii: m.in. wizerunkowych, sprzedażowych, na pozyskiwanie leadów. W ramach współpracy podpinamy piksel, tworzymy zaawansowane grupy docelowe, konfigurujemy katalog produktów i systematycznie raportujemy postępy/KPI.

Ostateczna cena uzależniona jest od zakresu i budżetu kampanii. Podana cena dotyczy prowadzenia kampanii do 2000zł budżetu. 

FB Lead
Ads

od 800 PLN

miesięcznie

Tworzymy kampanie Facebook Lead Ads, dzięki której pozyskasz bezpośredni kontakt do nowych klientów za pomocą formularzy kontaktowych na Facebooku. Zajmiemy się tworzeniem kreacji reklamowych, targetowaniem i stałą optymalizacją kampanii. 

W przypadku budżetu reklamowego przekraczającego podstawowy limit 2000zł, do kwoty wynagrodzenia doliczamy 20% od nadwyżki budżetu. Tzn. przy 3000zł budżetu wynagrodzenie firmy wynosi 200zł więcej.  

FB Ads
Support

od 500zł

miesięcznie

Możliwa jest także usługa pomocy przy konfiguracji kampanii sponsorowanych dla firm, które prowadzą samodzielnie działania contentowe i mają niski budżet reklamowy. Usługa płatna od 500zł/mies. w zależności od budżetu reklamowego i ilości kampanii.

Jak przebiega współpraca z nami?

01.

Kontakt z klientem mający na celu doprecyzowanie pożądanych przez niego efektów kampanii (które chcemy osiągnąć poprzez reklamy), ustalenie grupy docelowej, wstępna propozycja schematu działania i proponowanego rodzaju kampanii.

02.

Przekazanie przez klienta wszystkich potrzebnych dostępów do wystartowania kampanii i zbierania jej wyników (do Business Managera i facebook’owego fanpage firmy lub ich założenie).

03.

Przekazanie przez klienta: logo firmy, ew. szablonów graficznych, które od lat wykorzystywane są w socialach firmy i są tym samym spójne z jej marką, zdjęć sprzedawanych produktów lub efektów z realizacji usług, które wykorzystane będą do stworzenia kreacji reklamowej.

04.

Zaprojektowane kreacje reklamowe przesyłamy Państwu do akceptacji niedługo przed wystartowaniem kampanii.

05.

Podpięcie piksela, utworzenie zaawansowanych grup docelowych, konfiguracja katalogu produktów itp.

06.

Konfiguracja i stała optymalizacja kampanii.

07.

Systematyczne raportowanie postępów / KPI zgodnie z umówionym harmonogramem np. na początku każdego miesiąca.

Przykłady kreacji reklamowych

Case Study

Najczęściej zadawane pytania

Będzie to zależało w dużej mierze od rodzaju prowadzonej kampanii reklamowej, a tym samym Twojego celu biznesowego. Jeśli przedmiotem promocji będą Twoje usługi lub produkty, dobrze nastawić się na długoterminową kampanię trwającą kilka miesięcy, a nawet kilka lat. To właśnie długofalowe działania przynoszą wymierne korzyści  — stały dopływ nowych klientów, budowanie społeczności wokół marki (która jak wiemy, nie zbuduje się w miesiąc, czy nawet w rok), stała baza odbiorców, ożywione sociale firmy, zwiększenie autentyczności i atrakcyjności.

Jeśli reklamami promować będziemy event, kampania trwać będzie minimum miesiąc, a maksimum 6 miesięcy, w zależności od tego jak duże jest to wydarzenie i do jak dużej ilości grup docelowych mamy dotrzeć, co osiągnąć.

„Zaprzestać reklamy, by oszczędzić pieniądze to jak zepsuć zegar, by zatrzymać czas.” ~Thomas Jefferson

Zarówno strona www, jak i profil firmowy na Facebooku są bardzo istotne, aby efektywnie prowadzić kampanie reklamowe. Nie są one warunkiem koniecznym, aczkolwiek jeśli decydujesz się na zainwestowanie w Facebook Ads, powinieneś jednak wpierw skupić się na utworzeniu takich miejsc jak: strona www, czy fanpage Twojej firmy. Naszym zdaniem, jest to pierwszorzędna sprawa. Posiadając bazę informacyjną o firmie — miejsca, w które możemy odsyłać potencjalnych klientów do głębszego zapoznania się z ofertą i zakładką kontaktu, dopiero wtedy działania reklamowe będą miały głębszy sens.

Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Tym, co na pewno wyróżnia reklamę na Facebooku, jest możliwość znacznie większej precyzji w dopasowaniu jej do grupy odbiorów. Facebook zna miejsce zamieszkania, wiek, wykształcenie, zainteresowania i wiele innych, swoich aktywnych użytkowników. Co więcej, facebookowicze bardzo często wchodzą w dialogi w komentarzach, udostępniają posty, zostawiają reakcje pod wpisami/zdjęciami, dodają lokalizację swojego obecnego pobytu itp. Sami udostępniają bazę danych, wszystko, co stanowi konkretną informację o ich preferencjach i potrzebach, na podstawie której kampania reklamowa ma możliwość być trafnie stargetowana. Jeśli dana firma ma takie możliwości budżetowe, aby zainwestować zarówno w Google, jak i Facebook Adsy, na pewno będzie mogła wykorzystać potencjał reklamy internetowej w pełni. 

Płatność odbywa się dwutorowo.

Pierwsza: „do Facebooka”, który za wyświetlanie reklam w swoim ekosystemie pobiera opłaty. Najlepiej, aby konto reklamowe na Facebooku było zasilane bezpośrednio z Twojej karty kredytowej. W tej sytuacji należy podpiąć kartę pod konto reklamowe na FB, a należność będzie z niej automatycznie pobierana (na co będziesz miał dokładny wgląd). Nie musisz się tutaj martwić — ustawiając kampanię, ustalamy tam dokładny limit płatności, który nie zostanie przekroczony. Jeśli chodzi o kwestie techniczne tj. jak założyć konto reklamowe, jak podpiąć kartę kredytową — tutaj też nie musisz się obawiać, we wszystkim Ci pomożemy.

Druga: agencji reklamowej / specjaliście Facebook Ads za przygotowanie kampanii, jej ustawienie oraz bieżącą optymalizację. Opłatę uiszczasz przelewem bankowym na podstawie wystawionej przez agencję faktury VAT z terminem płatności.

Co miesiąc będziesz otrzymywał od nas raporty przedstawiające wyniki najistotniejszych dla danej kampanii wskaźników np. ilość wygenerowanych leadów, ilość dodatkowych zakupów w sklepie uzyskanych poprzez reklamę, ilość odwiedzin na stronie www, ilość polubień danego posta czy fanpage na FB. 

Dodatkowo mamy nadzieję, że w nieodległym czasie od wystartowania kampanii, jej pozytywne skutki, dadzą odczuć się zarówno u zarządzających firmą, jak i jej pracowników (większa pula potencjalnych klientów do obdzwonienia, większa ilość zleceń, większe przychody, większa ilość obserwujących, zaciekawionych usługami/produktami firmy i potencjalnie zainteresowanych współpracą).

Co więcej, zawsze można umówić się na telefon ze specjalistą prowadzącym daną kampanię i uzyskać od niego status prac, feedback i dodatkowe informacje.

Przewiń do góry