Pozyskiwanie leadów, branża fotowoltaika i pompy ciepła
CASE STUDY
Opublikowane:
28.01.2022
Kategoria:
Facebook Ads, pozyskiwanie leadów
Branża:
Fotowoltaika, zawężone terytorium
Kampania Facebook Lead Ads, która pozyskała ponad 300 leadów w branży fotowoltaicznej
Stworzyliśmy kampanie reklamową Facebook Lead Ads, która przyniosła ponad 300 wypełnionych formularzy kontaktowych od potencjalnych klientów, czyli wstępnie rozgrzanych leadów. Budżet kampanii wyniósł ponad 12000zł, a średni koszt pozyskania kontaktu to 37zł.
Jaki był efekt kampanii, która trwała kilka miesięcy? Brak mocy przerobowych. W pewnym momencie firma miała tyle zleceń, że nie była w stanie, w krótkim okresie realizować kolejnych projektów. Warto nadmienić, że pozyskiwanie leadów było jedną ze składowych dobrych wyników sprzedażowych. Ważna role w procesie skalowania wyników firmy stanowili również sprzedawcy, którzy dostarczone leady potrafili sprawnie zamienić w realnych klientów firmy.
Jak tego dokonaliśmy?
Klient chciał otrzymywać numery telefonów do osób zainteresowanych instalacją paneli fotowoltaicznych i pomp ciepła. Dodatkowo oferował pomoc w procesie pozyskiwania dotacji na wspomniany projekt. Stworzyliśmy kreacje reklamowe, które zachęcały do pozostawienia kontaktu poprzez formularz kontaktowy na Facebooku, ale także opowiadały o korzyściach wynikających z zastosowania takich instalacji. Dobraliśmy odpowiednie grupy odbiorców reklam, a następnie stale je optymalizowaliśmy. Wdrożyliśmy również kampanie remarketingowe na zasadzie social proof, które pokazywały wykonane wcześniej przez firmę instalacje, a także zapewniliśmy sprawną moderację na profilu firmy. Kampania była ograniczona terytorialnie, co stanowiło ograniczone możliwości targetowania. Konieczne było wypracowanie odpowiedniej ilości danych, dzięki czemu stworzyliśmy najbardziej optymalne kreacje reklamowe i grupy niestandardowych odbiorców.

