Aktualne wymiary grafik na FB
(maj 2022)

Wszyscy użytkownicy Facebooka – zarówno osoby użytkujące go w celach zawodowych, jak i w celach prywatnych – powinni co jakiś czas aktualizować wiedzę na temat obowiązujących formatów grafik w ekosystemie FB. Prawdą jest, że czasem niektóre z nich ulegają zmianie, co może umknąć naszej uwadze. W konsekwencji grafiki czy zdjęcia będą nieprawidłowo wyświetlane przez odbiorców naszych postów, a tym samym nieczytelne. Może się to odbić złym odbiorem estetycznym, a co gorsza niezrozumieniem merytorycznym.

W tym artykule znajdziecie, zebrane w jednym miejscu, aktualne wymiary grafik na Facebooku. Jeśli zostaniecie z nami do końca – na samym dole widnieje również krótka przypominajka złotych zasad ułatwiających przygotowanie chwytliwej grafiki w social media.

Wymiary grafik Facebook

W wersji opisowej:

Zdjęcie profilowe: 900 x 900 px; na każdym rodzaju urządzenia.

Zdjęcie w tle: 820 x 312 px wyświetlane na komputerach; 820 x 461 px wyświetlane na telefonach. WAŻNE: najistotniejsze do przekazania treści umieszczamy w centralnej części grafiki aby nic nie zostało ucięte.

Zdjęcie w tle wydarzenia: 1200 x 628 px.

Zdjęcie w tle na grupie: 1640 x 856 px.

Grafika do posta: 

  • w formie kwadratu: 1200 x 1200 px,
  • w formie prostokątnych postów pionowych: 640 x 960 px,
  • w formie prostokątnych postów poziomych: 1200 x 800 px lub 1200 x 960 px.

Karuzela: 1080 x 1080 px oraz ilość kart nie mniej niż 2, ale nie więcej niż 10.

Reklama pozioma: 1200 x 628 px.

Relacja (stories): 900 x 1600 px.

Sekcja “O Nas”: 1200 x 445 px wyświetlane w sekcji “O Nas” na fanpage; 800 x 445 px wyświetlane na stronie głównej fanpage. WAŻNE: umieścić najważniejsze elementy na środku grafiki, aby w widoku na stronie głównej nic nie zostało ucięte.

W wersji galerii zdjęć:

W wersji z małą ściągą w postaci przygotowanych przez nas draftów w Canva.

Nic tylko klikać i działać!

Dlaczego Canva? Jest to darmowy (bardzo przyjazny dla użytkownika, intuicyjny, łatwy w obsłudze) program, z którego korzystać może zarówno osoba dopiero rozpoczynająca swoją przygodę z tworzeniem grafik, jak i osoba po fachu. Dla osób doświadczonych poleca się oczywiście niezastąpiony Photoshop, natomiast let’s make our lives easier – pozwólmy skorzystać z draftów dosłownie każdemu.

Kliknij na “CANVA” a zostaniesz przeniesiony do danego draftu grafiki o rekomendowanych wymiarach.

Zdjęcie profilowe: CANVA

Zdjęcie w tle: CANVA

Zdjęcie w tle wydarzenia: CANVA

Zdjęcie w tle na grupie: CANVA

Grafika do posta:

  • w formie kwadratu: CANVA
  • w formie prostokątnych postów pionowych: CANVA
  • w formie prostokątnych postów poziomych: 1. CANVA 2. CANVA

Karuzela: CANVA

Reklama pozioma: CANVA

Relacja (stories): CANVA

Sekcja “O Nas”: CANVA

Przygotowanie grafik
[2 kluczowe wskazówki]

1. Pierwszą ważną kwestią, którą powinno się mieć zawsze z tyłu głowy, jest spójność wizerunku marki, jej przekazu, treści, a tym samym kolorystyki, kształtów, stylistyki grafik, które umieszczamy. Wszystko co publikujemy powinno być starannie, przyszłościowo, przemyślane; spójne w wyglądzie i treści = przekazie. Troszczmy się o spójny wizerunek marki, a nadamy niezapomnianego charakteru firmie, sprawimy, że będzie ona coraz bardziej rozpoznawalna w mediach społecznościowych i kojarzona z publikowanymi treściami.

2. Mniej znaczy więcej. Kolejna, łatwa w zapamiętaniu a trudniejsza w wykonaniu zasada. Pamiętajmy, aby nie przytłaczać odbiorcy przeładowaniem tekstu na grafice. Jest to szczególnie ważne w przypadku freelancerów czy agencji reklamowych tworzących kampanie Facebook Ads. Grafika będzie wtedy nieczytelna a tym samym nieatrakcyjna dla adresata. W momencie, gdy mamy wiele do przekazania przenieśmy treść do postu lub na bloga podając do niego odnośnik. Grafika ma przyciągać wzrok, zachęcać do zatrzymania szaleńczego scrollowania tablicy facebookowej właśnie na Waszym komunikacie. Zróbcie coś oryginalnego, zabawnego, ciekawego – pamiętając przy tym by było to spójne z marką i wcześniej publikowanymi postami, nieprzesadzone treścią i elementami graficznymi oraz zbyt krzykliwymi kolorami.

Powodzenia!

Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu social media?

Skontaktuj się z nami, a przeanalizujemy Twój projekt i dokonamy niezobowiązującej wyceny.

Przewiń do góry