Co powinna zawierać strona internetowa?

To zależy jaki rodzaj strony internetowej masz na myśli, bowiem wyróżnić możemy ich wiele. Są to między innymi:

  1. Strona firmowa
  2. Strona One-Page
  3. Strona e-commerce (sklep internetowy)
  4. Blog
  5. Strona eventowa
  6. Forum online
  7. Strona non profit
  8. Serwisy, wortale, portale
  9. Inne

My skupimy się w tym wpisie na dwóch, o które najczęściej pytają nasi klienci, a mianowicie:

  • strona firmowa, odnosząca się do całej działalności firmy,
  • landing page, innymi słowy strona reklamowa, dedykowana tylko jednej konkretnej ofercie firmy.

Rozróżnienie typów stron internetowych i zdecydowanie się na jeden z nich jest bardzo istotnym działaniem, ponieważ wsad np. do strony firmowej będzie znacznie różnił się od zawartości strony reklamowej tzw. landing page. Zatem na samym początku zastanowić się musisz jakiej strony potrzebujesz. Jeśli masz już stronę „o firmie” warto postawić na landing page, a w nim skupić się na konkretnej oferowanej przez Ciebie usłudze/produkcie. 

Pomijając kwestie estetyczne (o których pokrótce piszemy w zakładce o stronach www), skupiając się na wsadzie merytorycznym, strona ogólna firmy (jak sama nazwa wskazuje) będzie zawierała spektrum informacji o firmie, jej działalności, usługach, projektach, pracownikach, klientach. 

Jakie podstawowe treści powinna ona zawierać?

  • podstawowe (ważne z perspektywy klienta!) informacje o firmie,
  • sylwetki pracowników (w niektórych branżach np. szkoleniowej, gdzie przedstawiamy trenerów oraz ich doświadczenie zawodowe: teoretyczne, jak i praktyczne [coś w rodzaju CV] lub tatuatorskiej, gdzie przedstawiamy m.in. styl projektów tatuażysty, jego portfolio, doświadczenie),
  • informacje o świadczonych przez firmę usługach (np. w formie: opis jednej usługi to jedna podstrona),
  • portfolio, przykłady realizacji, case study (w formie pisemnej lub przedstawione za pomocą galerii/slidera zdjęć),
  • cennik usług,
  • zakładka ze szczegółowymi danymi kontaktowymi (jeśli istnieje podział na działy — kontakt do każdego z nich; dane firmy typu: NIP, REGON, adres siedziby, ogólny adres e-mail; mapka dojazdu; formularz kontaktowy),
  • nasi klienci/zaufali nam, opinie,
  • odsyłacz do profilu firmy na Facebook, Instagram, LinkedIN, YT.

Opcjonalnie:

  • aktualności,
  • oferty pracy/kariera,
  • blog.
https://beasyads.pl/

Pod niektórymi podstronami może kryć się wiele informacji np. w zakładce „Usługi” będziemy mieć zarówno opis usług, case study/portfolio, jak i cennik. Tak samo — zakładka  „O firmie” może kryć w sobie dodatkowo informacje o zespole i/lub klientach firmy. Możliwości jest wiele, zatem rozmieszczenie treści (czy to zbiorowo w jednej zakładce, czy w osobnych) jest kwestią indywidualną.

Wyżej wymienione punkty to możliwe elementy strony www dla działalności usługowych. Oczywiście będziemy je modyfikować (niektóre pomijać, niektóre dodawać) w zależności od tego, jaka jest specyfika naszej działalności i jakie efekty chcemy uzyskać. Niekiedy nie będzie takiej konieczności, by opisywać sylwetki pracowników, czy nie będziemy wskazywać, z jakimi firmami współpracujemy.

Pamiętajmy, że pisząc treści na stronę ogólną firmy, pomimo że jest ona „ogólna”, nie możemy przesadzić z ich ilością. Nie chwalmy się wszystkim, wskażmy to co jest jej kwintesencją.

Landing page (strona lądowania) głównie ma na celu nakłonić odwiedzającego do wykonania jakiejś jednej konkretnej akcji np. wypełnienia formularza kontaktowego, wysłania prośby o wycenę, wykonania telefonu do naszego sprzedawcy. Na takiej stronie nie ma menu głównego, nie ma zakładek, linków do social media czy wyskakujących okienek. To jedna strona, która musi przekonać swoim tekstem do skorzystania ze świadczonej przez Ciebie usługi, musi zatem zawierać maksymalną ilość powodów i zachęt do kontaktu. 

Na stronie typu landing page opisujesz jedną konkretną ofertę firmy — to na niej w tym miejscu skupiasz całą swoją (oraz klienta) uwagę. To właśnie na taką stronę najlepiej kierować reklamy — na landing, który „odpowiada” na konkretne pytanie zadane w wyszukiwarce, aniżeli na stronę główną firmy, na której znajduje się tysiąc innych, nieistotnych w tym momencie dla klienta, informacji.

Dobrym przykładem stron landing page są te tworzone przez banki, na ich konkretne usługi. Oprócz strony głównej, która zawiera wiele podstron i mnogość informacji skierowanych do wielu grup odbiorców (jak niżej):

https://www.pekao.com.pl/

posiadają również landing page skierowany do osób, które szukają informacji dot. kredytów hipotecznych (konkretnie tej usługi). Chcesz porozmawiać o kredycie mieszkaniowym? Zostaw kontakt — wypełnij formularz — oddzwonimy.

https://tiny.pl/9s5jk

Po wpisaniu frazy „kredyt hipoteczny” w wyszukiwarkę Google jako pierwsza na liście ukazuje się powyższa reklama Banku Pekao. Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo odwiedzenia przez nas tej strony, która na dodatek oferuje nam dokładnie to i tylko to, o co prosimy. Bez konieczności zbędnego przekopywania się po zakładkach lub szukania kontaktu do właściwej osoby.

Podsumowując

W pierwszej kolejności zastanów się, jaki jest Twój najważniejszy cel założenia strony internetowej — co chcesz dzięki niej osiągnąć, jakimi zasobami dysponujesz. Jeśli masz już stronę ogólną firmy, może warto zastanowić się nad utworzeniem landing page, gdzie ustawione reklamy będą pomagać w zwiększaniu portfela klientów firmy. 

Przy samym projektowaniu strony pomoże Ci specjalista, natomiast to Ty powinieneś zastanowić się i dostarczyć informacje, które mają zostać opublikowane na internetowej witrynie. Korzystając z wypunktowanych przez nas elementów, dobierz te, które najbardziej odpowiadają specyfice działalności Twojej firmy i przedstaw ją w ciekawy, a zarazem zwięzły, sposób. Pamiętaj, że najważniejsza na stronie www jest treść i jej przekaz, a niekoniecznie design naszpikowany bajerami.

Potrzebujesz pomocy przy stworzeniu strony internetowej?

Skontaktuj się z nami, a przeanalizujemy Twój projekt i dokonamy niezobowiązującej wyceny.

Scroll to Top